طول عمر

محققان دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین در نیویورک در تحقیق تازه‌ای که در مجله نیچر منتشر شده، زندگی جاودانی را غیرممکن دانسته و نهایت عمر احتمالی انسان را 115 سال اعلام کرده‌اند.

به گزارش شیکاگو تایمز، در طول قرن گذشته، امید به زندگی بشریت با جهش های زیادی افزایش یافته است. در سال 1900 طول عمر متوسط انسان 50 سال بود، اما اکنون حدود 80 سال است.

اگرچه میانگین سنی همچنان در حال افزایش است،‌ اما حداکثر سن نسبتا ثابت باقی مانده است. انسان‌ها معمولا حداکثر تا 115 سالگی زنده می‌مانند و این عدد از دهه 1990 تاکنون تغییر نکرده است.

به گفته محققان، این امر نشان می‌دهد که با وجود پیشرفته‌تر شدن فناوری‌ههای پزشکی، انسان نمی‌تواند بیشتر از 115 یا 120 سال زندگی کند.

البته دانشمندان دیگر با این نظر مخالفت کرده‌اند و بیشتر آن‌ها معتقدند که محققان قابلیت افزایش طول حیات توسط پزشکی مدرن یا آینده را دستکم گرفته‌اند.

گروههایی از دانشمندان در تحقیقات خود تواسنته‌اند طول عمر برخی موجودات مانند موش و مگس میوه را بطور چشمگیری در آزمایشگاه افزایش دهند و نباید تردید کرد که این نتایج در آینده ممکن است بر روی انسان نیز تکرار شود.

در حال حاضر برای بشر ممکن نیست بیش تر از 115 سال زندگی کند اما با درمان‌های ژنتیکی و سایر فناوری‌ها در آینده می‌توان به جاودانگی امیدوار بود.